Halaman

Rabu, 8 Oktober 2014

Brownies coklat

Salam sayang...

Jika di tanya pada setiap orang...
''Adakah anda sukakan coklat?''

Pasti jawapan YA. 

Coklat merupakan kegemaran sesiapa sahaja tidak mengira peringkat umur dan jantina. Saya sendiri apabila rasa sedikit tertekan akan berasa relak bila menikmati coklat. Saya gemarkan Dark Coklat,ia tak terlalu manis.

Minggu lalu kawan yang dikenali sejak lahir membuatkan saya tergamam seketika..terdiam..seolah-olah tidak percaya...

DIA TAK MAKAN COKLAT...TAK BOLEH MAKAN COKLAT!

Huh? Kenapa?

Dari penjelasannya, coklat akan buatkan dia loya,muntah dan boleh demam! Baunya saje buat dia pening. Subhanallah...kesian kawan saya tu kan..

Berbalik pada coklat yang saya sangat gemari,..saya telah buat Brownies yang penuh coklat.. kaya dengan coklat. Makan satu potong pun dah puas....yeke???



Baiklah saya kongsikan resepi Brownies Coklat disini ya,

Bahan:
250gm coklat masakkan
250gm butter
250gm gula custor
100gm serbuk coklat
90gm tepung serba guna
4biji telor
50gm badam cincang


Caranya:
Campurkan coklat masakan dan butter,cairkan dalam microwave.

( A )
Satukan dalam bekas yang lain, tepung, gula,serbuk coklat,badam cincang. 

( B )
Pukul telor dan masukkan kedalam adunan A tadi. Campurkan Coklat masakkan dan gaul sebati.

Akhir sekali tuang kedalam loyang 9inci yang telah di gris. Bakar pada suhu 180'C selama 20-25 minit.





Selamat mencuba \(^_^)/











Tiada ulasan:

Catat Ulasan